Værdi af dine E-mail tilmeldinger
Har du tænkt over, hvor meget tid du bruger på at sætte e-mail kampagner op, sikre dig det helt rigtige layout i mailen og det rigtige budskab eller produkter du vil sælge til dine kunder?
Men hvad nytter dette hvis dine kunder ikke åbner mailen, afmelder sig dine nyhedsmails eller de måske ender i spam?
Vi befinder os i en tid hvor du er i kontakt med dine kunder på flere kanaler og hvor kunderejsen er i fokus. Med personlige og datastyrede e-mails øger du dine tilmeldinger og din konvertering.
Kend dine kunder
Personalisering er nøgleordet når man taler om e-mail marketing. Det hjælper dig til at kunne lave relevante e-mails til dine kunder.
Forestil dig, at du modtager en e-mail og når du læser den, tænker du: ”Hold da op, det er som om, den er lavet lige præcis til mig”. Eller du modtager en e-mail til din fødselsdag med en personlig hilsen og måske en rabatkode på dit favoritprodukt.
Der findes mange måder, hvorpå man kan lave personaliserede e-mails. Her nævnt nogle få af dem:
- Segmenter
- Personlige emnelinjer
- Automatiserede e-mails baseret på data og adfærd
Læs også vores artikler om effektfulde emnelinjer https://www.fluid-solutions.dk/vil-du-oge-din-abningsrate-start-med-emnelinjen/ ) og brugen af automatiserede e-mails https://www.fluid-solutions.dk/hvorfor-bor-du-bruge-e-mail-automatisering/
Permissions og præferencer
Fælles for ovennævnte er, at du kender dine kunder og deres præferencer, samt har styr på deres permissions.
Det er essentielt, at du har korrekte permissions på dine kunder og kan bruge dem aktivt i alle kanaler.
Kundens præferencer kan opsamles ved tilmelding – eller endnu bedre – undervejs i din kommunikation, f.eks. i dit velkomstflow. Vi har skrevet en artikel om effektive velkomstflows, som du kan læse mere om her https://www.fluid-solutions.dk/hvordan-skriver-du-en-effektiv-velkomstserie/.
Præferencer kan bruges til at imødekomme kundens behov og ønsker. Hvad er den enkelte kundes interesser og hvad vil han/hun læse? Hvad skal frekvensen være på de mails der modtages? Hvis kunden afmelder sig dine nyhedsmails, kan du bruge præferencerne til at holde på kunden, ved at tilbyde mere relevant indhold baseret på kundens ønsker.
Hos Fluid har vi lanceret RubiqCloud i version 2.0. RubiqCloud bruges til at styre kundens permissions og præferencer. Ved integration til f.eks. dit website har kunden selv kontrol over sine data i real-time. Dette giver en bedre kundeoplevelse og konvertering.
Vi kan hjælpe dig med at designe og implementere en skræddersyet løsning som passer lige netop til din virksomhed.
Hvad er fordelene ved at samle permissions og præferencer ét sted?
Rigtig mange virksomheder har deres kundedata gemt i flere forskellige forretningssystemer. Det kan gøre det svært at bevare det samlede overblik over den enkelte kunde og kommunikere personligt og relevant, uanset hvor du har kontakt med kunden.
Ved at samle al relevant kundedata på ét sted giver det din virksomhed et bedre overblik over kunderejsen. Samtidig giver det en bedre kundeoplevelse i alle kontaktpunkter; på e-mail, i app’en, i kundeservice mv.
Når du samler dine permissions i RubiqCloud får du en GDPR-kompatibel løsning, der ved let integration giver dine kunder nem adgang til at afgive, vedligeholde eller tilbagetrække permissions. Således kommunikerer du altid på baggrund af det korrekte samtykke.
Konklusion
Ved at samle dine persmissions og præferencer i én platform giver det en masse fordele for din forretning:
- Sikrer korrekte permissions
- Booster ROI
- Forbedrer åbningsraten
- Giver et højere reach og bedre engangement på tværs af alle touch points
- Møder dine kunders forventninger
- Giver kunden relevant indhold
- Motiverer kunden til at dele mere data
Er du klar til at samle dine permissions og præferencer ét sted? Og har lyst til at høre mere om RubiqCloud eller se en demo?
Kontakt os for et uforpligtigende møde på:
Telefon: 25652654
E-mail: contact@fluid-solutions.dk
Vær sikker på ikke at gå glip af en opdatering og følg os på Linkedin og Facebook.