Skip to main content

10 tips til e-mail indhold der fanger opmærksomheden og engagerer dine læsere

By 25. januar 2022News

Hvordan skaber du iøjnefaldende e-mails, der fanger opmærksomheden i dine abonnenters indbakke, forbedrer leveringsevnen og øger åbninger af e-mailkampagner, klik og konverteringer?

Her er nogle af vores foretrukne tips og tricks.

1. Invester tid i at lave og teste dine emnelinjer og preheaders

Det første og vigtigste skridt i at få et svar fra dine abonnenter er at fange deres opmærksomhed i indbakken.  Sørg for at lave emnelinjer og preheaders med værdi (f.eks. at fortælle abonnenter “hvad der er i det, for dem”) eller give en følelse af, at det haster med at opfordre til handling. Her kan tilføjelse af emojis hjælpe dine emnelinjer til at skille sig ud i indbakken. For nogle målgrupper har emojis vist sig at øge åbningsraterne med op til 15 %. Dog er test den eneste måde at være sikker på, hvad der passer bedst til din målgruppe.

2.  Tilpas dine e-mailkampagner

Tilpas dine e-mailkampagner. At bruge en abonnents navn i emnelinjen og e-mailbeskeden er en fantastisk måde at fange opmærksomheden på. E-mail tilpasning er dog andet end blot at bruge navne. Det kan også omfatte brugen af personlige oplysninger som abonnentadfærd, demografi og købshistorik for at gøre e-mailindholdet mere relevant.

3. Design til mobil

Sandsynligvis bruger en betydelig del af dine e-mailabonnenter mobile enheder til at læse deres e-mails. Derfor bør du bruge responsivt design for at sikre, at dine e-mails kan ses optimalt på alle skærme og platforme.

4. Sørg for, at dine e-mails er nemme at læse

Dette inkluderer brug af billeder (både for at tiltrække opmærksomhed og hjælpe med hurtigt at fortælle din historie) samt overskrifter, underoverskrifter, punkttegn, fed skrift og forskellige farver for at fremhæve de vigtigste oplysninger. Derudover skal du holde dine sætninger og afsnit korte.

5. Få dine opfordringer til handling til at poppe!

Vær sikker på, at dine abonnenter ved fra det øjeblik, de åbner din e-mail, hvilken handling du vil have dem til at foretage, og hvordan de skal konvertere ved at gøre opfordringen til handling fremtrædende, kundecentreret og pakket med værdi.

6. Den rigtige timing

Test både frekvensen og kadencen af ​​dine e-mailkampagner for at sikre, at du ikke sender for mange e-mails for tæt på hinanden. På denne måde bliver dine abonnenter ikke trætte af at se dine e-mails i deres indbakker og ignorerer dem eller bliver så irriterede, at de markerer dem som spam.

7. Giv dem et tilbud, de ikke kan afslå

E-mailtilbuddet er et andet vigtigt område at teste for at se, hvad der skal til for at få dine abonnenter til at bemærke, åbne, klikke og konvertere. Uanset om det er gratis forsendelse, en procentsats i rabat på et køb eller et køb-en-få-en-tilbud, så test og se, hvad der fremkalder den største respons fra dine e-mailmodtagere.

8. Tilføj en følelse af, at det haster

At tilføje en deadline til tilbuddet – og inkludere disse oplysninger lige fra starten i emnelinjen/preheaderen – er en fantastisk måde ikke kun at fange abonnenternes opmærksomhed på, men også få dem til at handle med det samme.

9. Gør dine e-mails mere klikbare for at højne engagement

Gør så mange af e-mailkomponenterne klikbare som muligt, herunder overskrifter, underoverskrifter og billeder. Det vil være med til at forbedre din klikrate.

10. Vær enslydende

Fra emnelinjen og preheaderen, til e-mailoverskriften, til opfordringen til handling, til den dedikerede landing page, skal du være sikker på, at dit budskab er konsekvent og klart. En af de hurtigste måder at miste læsere på er at fortælle dine abonnenter noget i emnelinjen, der ikke repræsenterer det faktiske indhold og tilbuddet, der præsenteres i e-mailen. Eller for at motivere abonnenter til at klikke på et link i din e-mail, blot for at finde sig selv på en landing page, der hverken er i overensstemmelse med e-mailbeskeden eller optimeret til at generere konverteringer.

Vil du have mere ud af din e-mailmarketing? Hos Fluid er vi eksperter i data og marketing automation. Ring til os på +45 25652654 eller send os en mail på kontakt(@)fluid-solutions.dk, hvis du er interesseret i at høre mere.

Vær sikker på ikke at gå glip af en opdatering og følg os på Linkedin og Facebook.